Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Εργολαβικές αυξήσεις στα διόδια

πηγή: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Μ” αεροπλάνα και βαπόρια θα ταξιδεύουν πλέον οι Ελληνες, αφού αν χρησιμοποιήσουν το οδικό δίκτυο θα τους στοιχίζει ο κούκος αηδόνι μετά τις αυξήσεις-φωτιά στα διόδια, που φτάνουν σε μερικά σημεία έως και 61%. Αυτό δεν είναι σχήμα λόγου, αν υπολογιστεί ότι ένας οδηγός Ι.Χ. για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα πληρώνει 28 ευρώ. Εάν προστεθούν και τα καύσιμα, το κόστος θα είναι ακριβότερο και από αεροπορικό εισιτήριο.

Αυτή είναι η πολιτική της κυβέρνησης, και της πολυδιαφημισμένης επανεκκίνησης των έργων στους δρόμους-καρμανιόλες. Ολα γίνονται για να ικανοποιηθούν οι εθνικοί εργολάβοι, οι οποίοι και έχουν αναλάβει τη διαχείριση των διοδίων από το 2008. Το ενδιαφέρον είναι ότι από τις αρχές του 2011 ώς τον Οκτώβριο του 2013 τα έσοδα ξεπέρασαν τα 750 εκατομμύρια ευρώ και ενώ σ” αυτό το διάστημα τα εργοτάξια δεν λειτουργούσαν! Οι εθνικοί εργολάβοι, παρ” ότι έχουν εισπράξει 1,4 δισ. ευρώ από τα διόδια, θεώρησαν το ποσό «ισχνό» και διέκοψαν τις εργασίες διότι δεν τους συνέφερε. Το γεγονός ότι οι τράπεζες δεν χρηματοδοτούσαν τις εργασίες, δεν χορηγούσαν δηλαδή δάνεια στις κατασκευαστικές, αξιοποιήθηκε από τους εργολάβους και αναζήτησαν άλλους πόρους από την κυβέρνηση, που φτάνουν τα 2,9 δισ. ευρώ! Εισέπρατταν, δηλαδή, πακτωλό χρημάτων χωρίς να κάνουν τίποτε. Είναι ένα σκάνδαλο το οποίο λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις με την «αστρονομική» αύξηση στις τιμές των διοδίων. Το τραγελαφικό είναι ότι οι περίφημοι εθνικοί εργολάβοι θα χαρατσώνουν τους οδηγούς ώς το 2041, μετά την επέκταση των συμβάσεων από τα τριάντα στα τριάντα τρία χρόνια.

Το Δημόσιο εμφανίζεται να πληρώνει για όλα τα έργα και έχει υλοποιηθεί μόνο το ένα τρίτο των εργασιών. Οι Ελληνες φορολογούμενοι καλούνται γι” ακόμη μια φορά να πληρώσουν τις συμφωνίες Δημοσίου – εθνικών εργολάβων και τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων. Είναι σχεδόν αδιανόητη μια τέτοια πολιτική εκ μέρους της κυβέρνησης και ασφαλώς ανήθικη και εκβιαστική η στάση αυτών που έχουν αναλάβει την αποπεράτωση των αυτοκινητόδρομων.

Οι εκπτώσεις που ανακοινώνονται για τους οδηγούς που διαθέτουν ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμής, το γνωστό e-pass, είναι τουλάχιστον αστείες, μόλις 5% για 11-20 διελεύσεις τον μήνα. Μια τέτοια πολιτική μόνο οργή προκαλεί, αφού οι οδηγοί πληρώνουν εκβιαστικά και έργα δεν βλέπουν να γίνονται ή προχωρούν με βήματα χελώνας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: