Σάββατο 29 Απριλίου 2017

Ι.Α.Μ.Υ: «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ. ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΣΤΟ ΚΑΔΡΟ» Εικαστική έκθεση – αφιέρωμα στο μεγάλο Έλληνα σκηνοθέτη

Στο Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο της Ύδρας, διοργανώνεται και θα παρουσιαστεί  για τους μήνες Μάιο – Ιούνιο έκθεση-αφιέρωμα στο μεγάλο Έλληνα σκηνοθέτη Νίκο Κούνδουρο  με τον τίτλο «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ, ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΣΤΟ ΚΑΔΡΟ». Η έκθεση είναι αφιερωμένη στο έργο του Κούνδουρου με έργα ζωγραφικής του ιδίου με φωτογραφικά πορτρέτα από την ταινία του «Μπαϋρον», με εικόνες, με αρχειακό υλικό και όλα εκείνα που συνθέτουν το «μαρτυρολόγιο» του ελληνισμού μέσα από το χρωστήρα και τον καμβά του μεγάλου Έλληνα δημιουργού.
Τα εγκαίνια της έκθεσης  θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο, 6 Μαίου 2017, στις  8.00 μ.μ.
Διάρκεια έκθεσης: 6 Μαΐου – 02 Ιουλίου 2017.
Ώρες επισκέψεων: Καθημερινά 9:00 – 16:00
Θερινή Περίοδος:  9:00 – 16:00 & 19:30 – 21:30
ΙΑΜΥ, τηλ.  22980-52355  / www. iamy.gr
Επιμέλεια – Οργάνωση: MVN Consultans – Γιώργος Μυλωνάς

Σάββατο 22 Απριλίου 2017

Αντί μνημοσύνου. Για να καταλάβουν κάποιοι τι ακριβώς είναι χούντα.


«Τέτοια μέρα σαν τότε. Πριν από ακριβώς πενήντα χρόνια. Ώρα 11.45. Βράδυ. Ο πατέρας παίρνει ένα τηλεφώνημα. Από τον φίλο μας κύριο Ρένο Αποστολίδη. “Μέντη, κάτι γίνεται. Δεν ξέρω τι. Κατεβαίνουνε τανκς”. Ο πατέρας πανιάζει. Παίρνει τηλέφωνο αμέσως τον Μίκη. Του λέει τα μαντάτα. Ο Μίκης του λέει να
κλείσει και θα τον πάρει μόλις μάθει κάτι. Περνάει μισή ώρα. Ο πατέρας
είναι σε αναμένα κάρβουνα. Ξανατηλεφωνεί. Το σηκώνει η Μυρτώ η γυναίκα
του Μίκη. Ο Μίκης έφυγε για να κρυφτεί. Ο πατέρας μας φιλάει βιαστικά,
λέει στη μάνα να μας προσέχει και φεύγει. Παίρνει τους δρόμους. Το μόνο
που πήρε μαζί του είναι ένα πουλόβερ. Κρύβεται. Παράνομος. Θα κάνουμε
πέντε μήνες να τον ξαναδούμε. Η μάνα σβήνει τα φώτα. Θα κάνουμε ότι δεν
ξέρουμε τίποτα. Πως κοιμώμασταν. Πως ο πατέρας λείπει ταξίδι.

1.25. Απέξω σταματάει ένα περιπολικό και ένα τζιπ με φαντάρους. Οι
φαντάροι κοπανάνε με τους υποκόπανους την πόρτα. Η μάνα ανάβει τα φώτα
φοράει μια ρόμπα και δήθεν έκπληκτη ρωτάει από το παράθυρο ποιος είναι
και τι γίνεται. “Άνοιξε!” Η μάνα ανοίγει. Ορμάνε όλοι μέσα. Επί κεφαλής ο
 “κύριος” Κόρακας υπεύθυνος Ασφαλείας του Β Αστυνομικού τμήματος. Παλιός μας γνωστός. Τουλάχιστον μια δυο φορές τη βδομάδα μας επισκεπτόταν για  “υποθέσεις” του μπαμπά. “Που είναι;” “Ποιός;” “O άντρας σου!” “Λείπει!” Ο επί κεφαλής δεν πείθεται. Της ρίχνει ένα χαστούκι και με μιά σπρωξιά  την σωριάζει στο χωλ. Ο μικρός μου αδερφός, αψίκορος, θέλει να μουντάρει να τον δαγκώσει στο λαρύγγι. Η μάνα κάνει απεγνωσμένα νοήματα να μη δώσουμε συνέχεια. Τον μικρό τον κρατάω πίσω μου με νύχια και δόντια. Τον πιάνουνε τα κλάματα από τη λύσσα του.

Αρχίζουνε την έρευνα. Ψάχνουν κάτω από τα κρεβάτια, τις ντουλάπες, την
κουζίνα, το πατάρι, την αυλή, αναποδογυρίζουν τα στρώματα, ξυλώνουν τα
συρτάρια, πετάνε όλα τα ρούχα χάμω. Ανοίγουν ως και το καπάκι της
τουαλέτας μήπως κρύβεται κάτω από εκεί. Αυτοί οι κομμουνιστές είναι
ικανοί για όλα. Το σπίτι έχει γίνει λες και το βομβαρδίσανε.

Ζητάνε από τη μάνα ένα σεντόνι. Το στρώνουνε στο χωλ. Μπροστά στη
βιβλιοθήκη. Ρίχνουν επάνω του ότι τους φαίνεται ύποπτο. Η αλληλογραφία
του πατέρα με τη μάνα, τον Ηλία Ηλιού, με τον λόρδο Μπέρτραντ Ράσσελ, με
 τον Οππενχάϊμερ, τον δήμαρχο του Ναγκασάκι και τους φίλους του κοίτεται
 τσαλακωμένη σαν ψόφιο ζώο. Ότι έχει σλάβικο όνομα, ή όνομα κομμουνιστή
πέφτει στο σεντόνι. Τολστόϊ, Ντοστογιέφσκι, Τσβάϊχ, Βασίλιεφ, Τσέχωφ,
Γκόγκολ, Γκόργκι, Λερμόντωφ, Πούσκιν, Τουργκένιεφ, Πάστερνακ, Μαρξ,
Έγκελς, Λένιν, Πλεχάνοφ, Λουνατσάρσκι, Βάρναλης, Ρίτσος, Λειβαδίτης,
Χριστοδούλου, Αγγουλές, επιθεωρήσεις Τέχνης, Δρόμοι της Ειρήνης,
εφημερίδες, περιοδικά, μπροσούρες, Αριστοφάνης, ακόμα και ο Επιτάφιος
του Περικλή, σχηματίζουν ένα βουνό. Η βιβλιοθήκη αδειάζει. Σειρά
παίρνουν οι δίσκοι του πατέρα. Στραβίνσκι, Τσαϊκόφσκι, Σοστακόβιτς,
Προκόφιεφ, Ρίμσκι Κορσακόφ, Ραχμάνινοφ, Θεοδωράκης, πατιώνται από
άρβυλα. Δένουνε τον τεράστιο μπόγο και βάζουνε την μάνα να τον σύρει
έξω.
Είναι πειστήρια ενοχής.
Μας απαγορεύουν να την βοηθήσουμε. Στο γραφείο του πατέρα μου είναι τρία τεράστια ντοσιέ φισκαρισμένα με όλο το αρχείο του από τότε που ήταν στην Σχολή Καλών Τεχνών. Προσχέδια, γυμνά, ημιτελείς πίνακες, μελέτες, σκίτσα. Δουλειά τριάντα χρόνων. Τα κατάσχουν.
Δεν τα ξαναείδαμε ποτέ.

Φεύγουν. Δυο φαντάροι μένουν έξω από την πόρτα. Φυλάνε τους εχθρούς του
έθνους μην το σκάσουν. Η μάνα πιάνει να συγυρίζει. Βοηθάμε. Χαράματα
πιά, ξαπλώνουμε αγκαλιασμένοι οι τρεις μας στο κρεβάτι των γονιών μου. Η
 μάνα κλαίει σιωπηλά. Ξεκίνησε το μακρύ μας ταξίδι μέσα στη νύχτα.

Υ.Γ. Γίνανε πολλά άλλα και άσχημα ύστερα από εκείνη τη νύχτα. Ένα
τελευταίο. Όταν έγινε η μεταπολίτευση, ήρθε ένας ασφαλίτης και είπε στον
 πατέρα πως για μια καλή τιμή, …του πουλάει το αρχείο του…»

Πηγή: Απο Kostas Vostantzoglou (Γιος του Μποστ)
άπο:  www.kar.org.gr

Σάββατο 15 Απριλίου 2017

Σε εκείνους που στις αργίες δεν ”αργούν”!

Αυτές τις μέρες η σκέψη μας είναι σε όλους εκείνους που ενώ εμείς για λίγο ξεφεύγουμε, δεν "αργούν".

«Χωρίσαμε τη μέρα σε πτώματα στιγμών, σε σκοτωμένες ώρες που τις θάβουμε μέσα μας, μέσα στις σπηλιές του είναι μας, μέσα στις σπηλιές όπου γεννιέται η ελευθερία της επιθυμίας, και τις μπαζώνουμε με όλων των ειδών τα σκατά και τα σκουπίδια που μας πασάρουν σαν «αξίες, σαν ανάγκες», σαν «ηθική», σαν «πολιτισμό». Χρόνης Μίσσιος

Αναμένοντας τις λίγες μέρες των διακοπών, αφήνουμε την ζωή που ζούμε να περνά. Η καθημερινότητα του εργαζόμενου σκληρή και η ανάγκη διαφυγής από αυτήν επιτακτική. Όλη την εβδομάδα ζεις για μια Κυριακή κι όλο το χρόνο για τις διακοπές των Χριστουγέννων, του Πάσχα και του καλοκαιριού. Διακοπές από τι; Διακοπές από τη ζωή.
Όπως και να ‘χει η διαφυγή από τη μιζέρια των εργάσιμων ημερών, η αργία, είναι κερδισμένη με αίμα!
Αυτές τις μέρες η σκέψη μας είναι σε όλους εκείνους που ενώ εμείς για λίγο ξεφεύγουμε, δεν "αργούν".
Στις κοπέλες και στα αγόρια που με ένα δίσκο στο χέρι χτυπούν δεκάωρα στα μαγαζιά της εστίασης, στα παιδιά των κομμωτηρίων που στέκονται όρθια χωρίς βαρέα πια, στις κοπέλες των ταμείων των υπεραγορών που υποχρεούνται να χαμογελούν σε αγενείς κι ευγενικούς, στους γιατρούς και στους νοσηλευτές που μένουν άγρυπνοι μακριά από τις οικογένειές τους, στα ματωμένα πόδια των πωλητών, στα χέρια του κάθε χειρώνακτα, στους ναυτικούς που πασχίζουν να επικοινωνήσουν με το ”σπίτι” τους την ώρα του Χριστός Ανέστη, σε όλους εκείνους που λησμονώ….
Την αγάπη και την στήριξή μας!


πηγή: Νόστιμον Ήμαρ

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017

Ι.Α.Μ.Υ – Δελτίο Τύπου: Θεατρική παράσταση «Το Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαϊδη, με την Πειραματική Σκηνή του Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ.

Μετά τις δύο σημαντικές θεατρικές βραδιές που διοργάνωσε το ΙΑΜΥ «Ματωμένος Γάμος» (Αύγουστος 2007) με την θεατρική Ομάδα του Δήμου Ανθούσας και «Αγγέλα Παπάζογλου» (Αύγουστος 2010) με την Άννα Βαγενά και τη Γιασεμή Κηλαηδόνη) το Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο Ύδρας σε συνεργασία με τον Δημοτικό Οργανισμό Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Αθλητισμού και Τουρισμού (Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ.) του Δήμου Ναυπλιέων θα παρουσιάσει το προσεχές Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017 στις 8.00 το βράδυ στην αίθουσα Πολιτιστικών εκδηλώσεων του ΙΑΜΥ την εξαιρετική θεατρική παράσταση «Το Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαϊδη, με την Πειραματική Σκηνή του Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ.

Η σκηνοθεσία είναι της Βάλλιας Ρεντούλη. Παίζουν οι ηθοποιοί Ανδρέας Κοροβέσης και Γιώργος Στρώνης .
Πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και καλογραμμένα νεοελληνικά έργα
μια κωμωδία κοινωνικού περιεχομένου που ξετυλίγεται σε μια αυλή της Αθήνας όπου οι δύο ήρωες του έργου, ο Φώντας και ο Κόλλιας, ένα ζεστό καλοκαιρινό απόγευμα αναμετριούνται στο ελληνικό «σπορ», το τάβλι, και ξεδιπλώνουν τα πάθη, τις επιθυμίες και τα όνειρά τους. Ο Φώντας ονειρεύεται να πιάσει «την καλή» και παρασύρει τον πρώην αντιστασιακό και νυν λαχειοπώλη Κόλλια στο σχεδιασμό της μεγάλης κομπίνας. Αυτής που θα τους κάνει μέλη της «καλής κοινωνίας»…..
Το έργο πρωτοανέβηκε στο Θέατρο Τέχνης τον Φεβρουάριο του 1972, μεσούσης της δικτατορίας, σε σκηνοθεσία του Κάρολου Κουν, με πρωταγωνιστές τον Νικήτα Τσακίρογλου ως Φώντα και τον Γιάννη Μόρτζο ως Κόλια. Από τότε, το μονόπρακτο ανεβαίνει συχνά στις θεατρικές σκηνές, γεγονός που καταδεικνύει την οξυδερκή ματιά του συγγραφέα στη νεοελληνική νοοτροπία.





«Το Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαϊδη

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Βάλλια Ρεντούλη
Ερμηνεία: Γιώργος Στρώνης – Ανδρέας Κοροβέσης
Σχεδιασμός – Φωτισμοί : Άγγελος Γουναράς

Hydras Trail Event - Πρόγραμμα Διεξαγωγής Αγώνων 2017

Παρασκευή 7 Απριλίου 2017
16:00   Αναχώρηση λεωφορείων από την Αθήνα με προορισμό το Μετόχι Αργολίδος.
18:00   Έναρξη παραλαβής πακέτων συμμετοχής από τη Γραμματεία.
19:30   Άφιξη πούλμαν στο Μετόχι Αργολίδος.
20:00   Αναχώρηση σκαφών για την Ύδρα.
20:30   Άφιξη σκαφών στην Ύδρα.
22:00   Πέρας παραλαβής πακέτων συμμετοχής από τη Γραμματεία.
Σάββατο 8 Απριλίου 2017
06:30   Αναχώρηση λεωφορείων από την Αθήνα με προορισμό το Μετόχι Αργολίδος.
09:00   Έναρξη παραλαβής πακέτων συμμετοχής από τη Γραμματεία.
10:00   Άφιξη λεωφορείων στο Μετόχι Αργολίδας.
10:30   Αναχώρηση σκαφών για την Ύδρα.
11:00   Άφιξη σκαφών στην Ύδρα.
12:30   Τεχνική ενημέρωση για τον αγώνα Downhill.
13:00   Αναχώρηση των αθλητών του Downhill για τη κορυφή «Έρως», πεζοπορικά.
14:00   Εκκίνηση αγώνα Downhill.
16:30   Λήξη αγώνα Downhill
17:00   Παιδικός αγώνας Junior’s Mini Race 1.200 μέτρων
17:15   Παιδικός αγώνας Junior’s Mini Race 1.600 μέτρων
18:00   Εκκίνηση αγώνα Run & Fun.
19:15   Τεχνική ενημέρωση για το αγώνα Rock Race.
19:30   Τεχνική ενημέρωση για τον αγώνα Eros Mountain Trail.
20:00   Pasta party (Μόνο για αθλητές και τους συνοδούς τους)
20:30   Πέρας παραλαβής πακέτων συμμετοχής από τη Γραμματεία.
Κυριακή 9 Απριλίου 2017
08:00   Έναρξη παραλαβής πακέτων συμμετοχής από τη Γραμματεία.
09:00   Εκκίνηση αγώνα Rock Race
09:30   Εκκίνηση αγώνα Eros Mountain Trail
12:00   Πέρας αγώνα Rock Race
14:45   Πέρας αγώνα Eros Mountain Trail
15:00   Απονομές επάθλων
16:00   Λήξη διοργάνωσης
17:00  Έναρξη αναχωρήσεων αθλητών με θαλάσσια μέσα και λεωφορεία προς Αθήνα
– See more at: http://hydrastrail.gr/anartisi-programmatos-diexagogis-agonon-hydras-trail-event-2017/#sthash.JEZz5K6y.dpuf